Så kom då äntligen snön även till oss i dom lite sydligare delarna av landet, vilket den här lilla damen som även hunnit fylla ett år i februari älskade. Mycket välbehövligt för mig som var anmäld till Vasaåket 30 km hemma som det heter i år. Större delen av min lediga tid i början av månaden spenderades ute i olika skidspår för att få ihop så många mil som möjligt, oftast med strålande sol.
 
 
I mitten av februari åkte Maud (som var snäll och följde med mig) upp till Falun i Dalarna där jag planerat att köra mitt Vasaåk. Vi bodde på detta supermysiga pensionatet Samuelsdals som låg strax utanför Falun.
 
 
Det var nästan bara vi där och frukosten serverades med tänd brasa och utan trängsel så det kändes riktigt bra ur Coronasynpunkt.
 
 
Jag passade på att köra mitt vasaåk redan första dagen så det var avklarat, vi hittade fina spår runt en sjö som hette Vällan och låg strax intill där vi bodde.
 
 
Det var ganska exakt 3 mil runt sjön så vi tog den två varv åt ena hållet och ett varv åt andra hållet (även här var Maud snäll och åkte med mig trots att hon inte åkte något lopp). Var gansk irriterad när jag kom i mål då inte appen fungerat riktigt med tidtagningen men som tur var så hade jag min Garminklocka igång så jag fick rätt tid.Jag slog min tidigare tid på tjejvasan med över 30 min så det var jag riktigt nöjd med.
 
 
När man är i Falun måste man ju bara besöka deras fina skidstadio Lugnet som man sett så mycket av på TV.
 
 
Var så imponerad av dessa hoppbackar så vi knallade hela vägen upp till toppen av dom och jag kan inte för mitt liv förstå hur någon frivilligt kan ställa sig däruppe på ett par skidor och åka utför.
 
 
Hittade även en mysig restaurang vid skidstadion där det inte var något folk så man vågade sig in och äta där.
 
 
Även kvällstid såg man hoppbackarna på långt håll då dom var belysta.
 
 
Ett besök vid Carl Larsson gården som man har hört så mycket om och även sett hans målningar i alla tider hanns också med, även där fanns det fina skidspår som vi tog en sväng i.
 
 
Fikastund med Maud efter skidåkning sista dagen.
 
 
Något annat trevligt i februari var att Malin, vår äldsta dotter flyttade till sin alldeles egna lägenhet vilken var jättetrevlig med både egen ingång och en liten trädgård.
 
 
Hade visst inte varit här och skrivit på över en månad så det fick bli en liten sammanfattning av vad som hänt sen sist. 
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej