SPIN OF HOPE OCH MAMMA MIA!

Helgen som var har varit minst sagt fullbokad, jag började i Lördags morse med ett spinningpass på Friskis&svettis till förmån för barncancerfonden.

Det var Sussis syster Johanna som hade fixat och bokat upp 2 st cyklar som skulle hållas i gång i 12 timmar, man fick betala för varje timme man cyklade och dom pengarna gick oavkortat till barncancerfonden själv tog jag bara ett pass men Sussi var duktig och cyklade hela 4 pass.
Därefter for jag hem och tog en dusch för att sen åka upp till min bror i Stockholm. När vi kom upp dit så åkte vi ut till ABBA museét som jag länge velat besöka.

Eftersom ABBA var en av mina största idoler under min tonårstid så var det ju inte så mycket nyheter om dom för mig men det var kul att se och återuppleva alla minnen.

Vem minns inte helikoptern dom satt i på skivomslaget till LPn Arrival.

Man fick även testa på att vara den femte ABBA medlemmen vilket man drömde om när man var liten och stod och mimade med hopprep.

Därefter åkte vi hem till Patric för en trevlig kväll där det bjöds på god mat och dryck som vanligt.

I går tog vi en promenad i ett blåsigt men soligt Stockholm, tyvärr var inte Malin som var hemma och jobbade och Ida som var sjuk med när vi knallade runt i Gamla stan där vi även stannade och fikade på ett jättemysigt gammalt fik vid ett torg.

Det finns ju så mycket häftiga gränder och gamla hus där, så när man knallar omkring kan man verkligen leva sig in i och fundera på hur det var att bo här förr i tiden. Tänk när dom kom farande med häst och vagn och parkerade på torget.

Idag har jag tillbringat hela dagen hemma hos min chef Pelle med en heldags planering tillsammans med hela personalgruppen, det känns alltid bra att få sitta ner och i lugn och ro få hinna diskutera saker för det hinns aldrig med i vardagen på mitt arbete då vi för det mesta har fullt med barn där.

SKÖNHETEN & ODJURET!

En sak som är väldigt roligt med mitt jobb är att man får göra saker som man kanske inte skulle ha gjort annars, jag vet inte hur många muséer som jag besökt och även filmer som jag aldrig skulle ha gått och sett. En av dom är den otecknade Skönheten & Odjuret som jag var och såg i söndags, och som alltid är ju Disney´s filmer bra och välgjorda och denna var inget undantag.

Var även på "junta" i går kväll med tjejgänget där Eva bjöd på räkfrossa och när vi satt och spånade lite så kom vi fram till att nu i Mars är det 30 år sedan vi började träffas regelbundet dvs ca en gång i månaden förutom på somrarna. Under alla dessa år har vi hunnit med en hel del både roliga och tråkiga saker, många barn har fötts och vi har haft många roliga fester genom åren så nu återstår att se hur vi kommer att fira våra 30 år tillsammans.

TENERIFFA!

Vi kom hem i Söndags efter att ha tillbringat en vecka på vackra Teneriffa tillsammans med Eva och Mikael.

Vi bodde på ett ganska fint hotell som heter Conquistador och som ligger utmed strandpromenaden centralt i Playa de las Amerikas på södra delen av Teneriffa. Utanför foajen hade dom helt otroligt stora krukor med kaktusar.

Något av det bästa med att bo på hotell är ju deras frukostar och här hade dom allt men kan önska sig, t.om en hel bar med olika juicer, bakery och en liten farbror som stekte omeletter på beställning.

Utsikten från våran balkong.

Var ute och joggade några dagar efter frukosten längs den fina strandpromenaden utmed havet så nu längtar jag till att man kan börja springa här hemma utan att frysa ihjäl.

Vi har haft jättefint väder hela veckan med temperaturer över 30 grader och varma kvällar så man kunde sitta utomhus på restaurangerna.

Sista dagen åkte Eva och jag iväg på en vandring genom Mascadalen som slingrar sig från byn Masca ner mot havet.

Det var otroligt vacker och häftig miljö, men det gällde att se upp var man satte fötterna för stigen bestod mest av stenar att balansera på.

Efter att vi åkt buss upp till Masca så vandrade vi nerför dalen ca 8 km vilket tog oss ca 4 timmar då terrängen var relativt svår samt att det var en fallhöjd på 650 m vilket kändes i benen dagarna efter då jag hade en grym träningsvärk.

Ett av de mest fotade motiven utmed vandringen var detta "elefanthuvud" ibland fick man hasa nerför klippor och ibland var det att balansera på stenar i vatten men till slut kom vi fram till en liten stenstrand där enda sättet att komma därifrån var med båt.

Sista kvällen innan vi åkte hem var vi på en restaurang som vi även besökte förra äret vi var där och är känd fär sitt fina kött.

GESÄLLBREVSUTDELNING!

Så var det äntligen dags för Sofie att få sitt gesällbrev, det var nog över två år sedan som hon klarade sista delprovet av gesällen och det ligger många timmars arbete bakom den och det är inte många i varje årskull som klarar det men igår var Bosse och jag medbjudna till Lida Kullar där cermonin var.

Det var Norrköpings företagarförening som skötte utdelning och eftersom det är en gammal tradition så utfördes det efter konstens alla regler.

Det var inte bara frisörer som fick ta emot sina diplom utan där var även målare, guldsmeder och plåtslagare var representerade.

Sofie och hennes klasskamrater på frisörskolan, dom belönades med diplom och böcker.

Där var även en otroligt duktig illusionist som hette Tim Star som visade sina konster i magi.

Började igår att packa inför vår resa till Teneriffa på Söndag och jag tror att det är någon som är sugen på att få följa med till värmen.