MILITÄRTRÄNING!

I måndags var Hella; Malin och jag och testade på militärträning. Har länge velat prova men det har inte blivit tillfälle förrän nu när dom kör några prova på pass i Söderköping och det var faktiskt jätteroligt men ungefär vad jag väntat mig. I morgon kväll kör dom igen i Brunnsparken.
 
Och i torsdags sprang Sussi och jag vårruset i Norrköping, gick ganska bra för jag orkade springa hela vägen men inte så fort så jag kom i mål på 34.45 vilket var lite långsammare än jag hoppats på men det var så trångt i starten så man kom inte igång att springa direkt.
 
 

Efteråt bjöd Sussis mamma på smarriga mackor som hon fixat, eftersom regnet kom precis när vi gick i mål så fick vi äta matsäcken i bilen.


I dag har Malin och jag varit ute hos mamma och firat mors dag. På vägen hem när vi passerade Lundby blommor som har så mycket fint så fick jag välja något där så det blev en fjärilslavendel och några fina skyltar till mina kryddor.
 
/Kram Mia

STÅNGMAGASINET!

I helgen var min bror med familj i stan eftersom deras dotter Ida dansade Disco SM i Norrköping. Dom bodde i Linköping så vi mötte upp dom där och var på en helt fantastisk restaurang som hette Stångmagasinet vilket låg jättefint precis vid Stångån och dom hade verkligen super god mat.
 
 
 
 
Vi åt en meny bestående av 5 olika rätter som bl.a bestod av nässelsoppa, röding, oxfilé, en himmels god efterrätt av hallon och choklad samt några smårätter så vi behövde inte gå hungriga därifrån.
 
 
 
Lite bilder från Disco SM,
 
Idag har jag gått/sprungit 4,5 km och hur jobbigt det är känns innan och under passet så är det såå skönt efteråt när man känner sig så där härligt nöjd och trött.
 
 
25 andledningar att ge sig ut och springa!

1. Andningen - Syreupptagningen förbättras.
2. Balans - Av regelbunden träning förbättras flera delar av livet som t.ex. sömn, stress, bättre matval.
3. Cirkulationen - Bättre blodcirkulation med ökad blodgenomströmning till musklerna.
4. D-vitamin - En halvtimmes ljus varje dag räcker för att tillgodose kroppens behov av D-vitamin.
5. Endorfiner - Utsöndring av kroppens eget “må bra-hormon” gör att du känner dig glad och mer harmonisk.
6. Frisk luft – Friskare & Fräschare!
7. Gott humör efter träningspasset. Inget är väl så skönt som KÄNSLAN efter ett bra genomfört träningspass.
8. Hjärtat - Kroppens viktigaste muskel stärks och pumpförmågan förbättras.
9. Jämnare humör - Blodsockerfallen blir mer sällsynta, till din närmaste kollega / partners stora förtjusning.
10. Konditionen förbättras. En bra investering för ett långt och hälsosamt liv.
11. Låren blir fastare och allt starkare.
12. God Magkänsla - Magen fungerar bättre och kommer i god i balans av regelbunden motion.
13. Naturligt - Vi är byggda för att röra på oss, inte för att sitta i TV-soffan.
14. Orken blir bättre, både i spåret och uppför trapporna.
15. Pulsen går ner, både arbetspulsen vid träning (Lättare) och vilopulsen i sängen (Lugnare).
16. Kul! Träning är faktiskt riktigt roligt! Särskilt roligt kan det bli tillsammans med ett gäng löparkompisar / en löparvän.
17. Rogivande och Meditativt. Ett stilla löppass längs vattnet / på en fin skogsstig en tidig morgon, KÄNSLA!
18. Trötthet - på ett positivt sätt.
19. Utveckling - Långa löppass ger god tid för reflektion.
20. Vitalt - Du känner verkligen att du lever när du tränar!
21. Yngre - Otaliga studier visar på att du håller dig ung genom att träna regelbundet.
22. Surfandet och TV-tittandet minskar - Träningsfrälsta tenderar att istället ägna sig åt ”viktigare” saker.
23. Årstiderna - Få kan följa årstidernas skiftning så bra som de som tränar löpning utomhus året om.
24. Sex & Kärlek - De som tränar regelbundet har enligt statistiken bättre sexliv än de som inte tränar.
25. ENERGI - De flesta som tränar har mer överskottsenergi än andra.
Pröva själv och se hur pigg och glad du blir på jobbet efter ett starkt & friskt morgonpass!
 
Inspirations-Källa: Runners World
/Kram Mia

TILLBAKA IGEN!

Det var länge sedan jag var inne här och skrev något men jag har helt enkelt inte haft någon inspiration men nu kände jag mig sugen på att skriva lite igen. Så nu kommer en liten uppdatering på vad som hänt sen sist.
 
 
I slutet av februari flög Bosse och jag ner till Cran Canaria för en veckas semester. Skönt att komma ner till värmen och vi hade inte varit där tidigare men det var en positiv överraskning visserligen väldigt turistigt men rent och fint.
 

Vi bodde på ett litet mysigt hotell mitt i byn och när vi var där var det en jättestor karneval som passerade precis utanför vårt hotell.
 

Det var väldigt blåsigt men soligt när vi var där så det gick knappt att ligga på stranden men som tur var hade vi ett fint poolområde på hotellet.
 
 
Vi var även uppe i bergen en dag och red på kameler vilket var en upplevelse i sig.
 
 

Det var väldig kuperad terräng uppe i bergen och det var INTE roligt att åka på dom vägarna.

Jag har även varit och sett på Galenskaparna på Louie De Geer så nu är snart mina födelsedagspresenter från förra året slut.
 

I övrigt så jobbar jag och försöker att hinna med att träna, just nu så håller jag på att träna inför vårruset som är nästa torsdag då jag har som mål att springa under 30 minuter. Jag köpte den här boken på rean och fick även en annan löparbok när jag fyllde år så nu har jag fått lite nya tips.
 

/Kram Mia
 
RSS 2.0