I går var det dags för min start i Vansbro halvsim, då simmar man hälften av det stora altså 1500m. Här står jag och studerar starten och den mörka älven där jag strax ska simma.
 
 
Man startar i Vanån dom första 500m där det är medströms för att sedan svänga upp i Västerdalälven där man simmar motströms dom sista 1000m. I vanliga fall så brukar det vara väldigt kallt i älvarna men i år så låg temperaturen på behagliga 18 grader ca.
 
 
Lite meck att få allt på plats innan starten så allt sitter bra för när man är i vattnet är det för sent att börja ändra på utrustningen, hade lite problem med att glasögonen immade igen så dom åkte av efter halva loppet och jag skickade upp dom till en funktionär på en brygga.
 
 
Bosse kunde följa simmningen från land på vissa delar av banan.
 
 
Det känns ganska skönt när man börjar närma sig målgången där man stoppar tiden genom att
 slå handen i tavlan och man är i måål.
 
 
Alltid en härlig känsla att ha nått sitt mål, nu har jag gjort en halv "halvklassiker" mitt mål är att anmäla mig till Lidingö bara mitt knä blir bättre, fick lite ont efter två tredjedelar av loppet men nu har jag ju lite tid att strecha och försöka få ordning på det.
 
 
Efter målgång så måste man ju få unna sig något gott och denna våffla smakade gudomligt.
 
 
På hemvägen från Vansbro så åkte vi via Örebro där vi stannade över natten hos Eva och Frasse på deras fina gård.
 
 
Där blev vi bjudna på god mat och dryck när vi anlände.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej