I fredags kväll har vi goda vänner på besök och då fick Bosse äntligen inviga sin nya grill som han väntat på en halv evighet, då han köpte den för ganska länge sedan och leveransen tog väldigt lång tid men nu är den här och invigd.
 
 
Igår fick jag även klart mitt lilla projekt med mitt solur som jag har renoverat och nu står det på sin plats där björken stod tidigare, ska bara ställa in det så det visar rätt tid.
 
 
På kvällen var vi bjudna till vännerna och grannarna Leif och Helén på lite sommarfest där vi bl.a spelade lite kubb innan maten, tjejerna mot killarna och självklart vann vi fast det var absolut inte min förtjänst då jag har världens sämsta bollsinne.
 
 
 
Idag avslutades helgen med ett besök på Smultronstället i värmen tillsammans med Malin, Johan och Sofie. I vanliga fall så kan kön vara hur lång som helst  en sån här fin dag men det var nog för varmt så idag tog det max 5 minuter att komma in.
 
 
Själv nöjde jag mig med en liten pannkaka med hjortronsylt, glass och grädde.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej