I år börjar det verkligen bli brist på hö i hela södra delen av landet p.g.a torkan, hörde att det till och med finns travtränare som köpt hö från Frankrike. Själv hade jag sån tur att jag  genom en tjej jag var på ridläger med förra sommaren fick köpa en del av hennes mamma om jag kom och hämtade direkt igår.
 
 
Det var bara att kasta sig i väg i går kväll och hämta ett lass och när vi hade lastat av det idag så fick vi hämta ett lass till, så nu har vi nog nästan så vi klarar oss hela vintern.
 
 
Phu, det är tur man har semester för sista dagarna har det gått i ett, i går så var jag till soptippen med skräp, målade klart i stallet och därefter så sladdade jag ridbanan som dammar likt en öken.
 
 
Idag efter att vi kört hö så städade jag bor gammalt hö från skullen som jag körde till skogen. På em så kom min snälla vän Hella och följde med mej och hämtade hem hästarna och därefter verkade hovarna på dom, tyvärr var min rasp lite slö så jag behöver köpa en ny. Det är så skönt att kunna bocka av lite to do saker på listan så man sedan kan ta det lugnt med gott samvete.
 
 
I går kväll så var det en helt fantastisk solnedgång, hela himmelen färgades alldeles röd för en kort stund så jag var tvungen att gå ut och föreviga det.
 
 
 
Nu har jag landat i soffan för Allsång på Skansen och därefter Morden i Midsommer som är veckans höjdpunkt på tvn.
 
/Kram Mia
 
 
 
 

1 kommentarer

morsanstips.blogg.se

05 Jul 2018 21:47

Vilken otroligt fin solnedgång 😊// Cattis

Svar: Ja visst är den🌹
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej