Vi firade in det nya året hemma hos oss tillsammans med min bror, svägerkska, vänner och grannar.
 
 
Tillsammans med våra gäster från Stockholm så började vi nyårskvällen med att gå Ljuspromenaden i Norrköpings gamla industrikvarter omkring strömmen som varje år samlar tusentals människor.
 
 
Promenaden avslutas i Strömparken med uppträdanden och nyårstal.
 
 
Därefter åkte vi hem till oss och svidade om och fixade klart det sista innan övriga gäster anlände.
 
 
Nyårsdukningen gick i vitt och silver.
 
 
Kvällens meny bestod av;
Förrätt: Gratinerad hummer med fänkålssmör
Huvudrätt: Oxfilé, potatistårta på sötpotatis med pepparsås.
Efterrätt: Philadelphiatårta mad varm jordgubbssås.
 
 
Blev tyvärr inga bilder på den övriga maten då jag totalt glömde bort det men här kommer efterrätten.
 
 
 
Har ni avgett några nyårslöften? Själv tänker jag att jag ska försöka röra på mig aktivt förutom vardagsmotionen minst 30 minuter varje dag och om jag av någon andledning inte hinner så får det bli dubbla tiden dagen efter, startade idag med att ta en promenad på 5 km.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej