Idag har jag haft en riktigt slö och slappardag efter en helg med full fart, det är nog det bästa med att det börjar gå mot höst att man slipper alla dessa måsten som i alla fall jag känner när det är fint väder för då har jag inte ro att sitta inne utan vill vara ute och njuta av solen. På eftermiddagen plockade jag i alla fall fram stavarna och tog en långpromenad med dom.
 
 
I fredags så åt vi lite kräftor här hemma tillsammans med tjejerna och Johan som har varit hemma över helgen och därefter satt vi kvar ute och hade det mysigt och spelade spel tills det blev mörkt.
 
 
 
I lördags kväll var vi passande nog bjudna till Maud som hade fyllt år där vi även stannade över natten för vi hade lånat ut huset till tjejerna som skulle ha fest tillsammans med sina barndomsvänner med respektive. Det är så kul att dom fortfarande håller kontakten trots att både dom och alla grannbarn har flyttat iväg från bygden.
 
 
Nu när värsta värmen är över så har jag även tagit hem hästarna så att jag kan börja träna lite med henne igen som inte har blivit av på hela sommaren. Bilden är från förra sommaren då jag och Goodina var på träningsläger i Akademisk ridkonst hos Anna Lind i Jönåker, trots att jag inte tränat Goodina på hela sommaren så fattade hon direkt vad jag ville idag när jag tog upp henne på ridbanan, däremot så är hon väldigt rund om magen så hon har då inte inte haft någon brist på mat trots torkan.
 
/Kram Mia
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej