Idag har jag sprungit Nya broloppet som går i Motala.
 
 
Starten på loppet var nere i hamnen och gick runt vattnet och över den stora nya bron som passerar Motala, det var en ganska tuff löpning uppför på ca 1/2  km innan man kom upp på krönet av bron och det gick nerför igen, därefter sprang man utmed vattnet för att till sist gå i mål ungefär där målet är på Vätternrundan.
 
 
Det är bron som man ser här i bakgrunden som vi sprang över, trots det fina vädret så var det tungt att springa idag och det beror antagligen på att jag varit småförkyld och knappt sprungit något alls sen Midnattsloppet. Tack vare det så valde jag att enbart springa 5 km medan Sussi och hennes mamma sprang 10 km.
 
 
Igår kväll var våra vänner Leif och Helen här på lite mat och ett parti kortspel, sist jag var nere till Ullared så köpte jag på mig några fler plankor att göra plankstek på så dom invigde jag igår.
 
 
Plankstekstillverkning, dom blev faktiskt riktigt goda jag använde mig av fläskfile då jag tycker att det är godast. Köpte mig även en ny sprits på Ulrika marken i torsdags så att jag kunde spritsa moset.
 
 
Nu är jag trött så nu jag ska tillbringa resten av kvällen i tv soffan, ha en fortsatt trevlig helg.
 
/Kram Mia
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej