Vilken otroligt häftig känsla det var att i natt ge sig ut i mörkret på Stockholms gator för att springa tillsammans med tusentals andra personer, jag tror att det var närmare 40 000 anmälda till loppet.
 
 
Då alla startande springer i likadana tröjor så var det ett under att Sofie lyckades fånga mig på bild vid starten.
 
 
Taggad innan start, jag brukar aldrig bli speciellt nervös inför lopp men igår var jag faktiskt lite orolig att jag inte skulle hinna runt inom maxtiden då det är så dumt så att dom som startar sent har kortare tid på sig och jag startade i näst sista led.
 
 
Jag sprang loppet tillsammans med min bror men han startade i några startled tidigare än mig så jag sprang loppet själv, första kilometern sprang jag på helt otroliga 5.55 men då jag kände att jag inte skulle orka hela vägen i det tempot så saktade jag ner farten lite men gick ändå i mål på 1.11.27 vilket jag är jättenöjd med då det bara var andra gången jag sprang ett millopp.
 
 
Ytterligare en medalj att lägga till samlingen.
 
 
Måål för Patric, endast 4 minuter snabbare än mig. Det var så häftigt när man både framför och bakom sig såg alla löpare i samma färg på tröjorna som slingrade sig fram i ett myller längs med gatorna.
 
 
Patric och jag trötta men glada efter målgång.
 
 
I dag kändes kroppen helt ok bara lite stel, trodde ev att jag skulle känna lite mer i benen då hela loppet gick på asfalt men vi tog en lugn promenad för att mjuka upp kroppen lite innan vi for hem igen, imorgon är det slut på ledigheten och dags att börja jobba igen så för att summera semestern så har den varit bra trots att man kanske hade önskat lite bättre väder men det har varit perfekt rid och träningsväder så jag är nöjd och det ska bli kul att komma tillbaka till jobbet med nya krafter.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 

1 kommentarer

Sussi.A

21 Aug 2017 09:00

Tjoho! Mäktigt, bra kämpat.

Svar: Nästa år hoppas jag att du är med på startlinjen😜
maria dahlberg

Kommentera

Publiceras ej