Idag är det midsommarafton och även min första semesterdag, det ska bli såå skönt med semester för det har varit ganska mycket både på jobbet samtidigt som jag lagt mycket tid på träning inför dom olika delarna i tjejklassikern den sista tiden. Älskar mitt jobb men ibland är det skönt att få koppla bort från det ett tag så man kan komma igen med nya krafter efter semestern.
 
 
Just nu så håller jag på att simmar för fullt för på söndag är det bara två veckor kvar till Vansbrosimmningen, i måndags simmade jag hela sträckan på en kilometer i Klarsjön, visserligen varmare vatten och inte lika strömt men det var inga problem. Just nu är det 16,3 grader i Västerdalälven men jag hoppas att det går upp lite dom sista veckorna.
 
 
I tisdags sprang jag Kanalrundan, jag tog det ganska lugnt men förbättrade min tid från Vårruset med 2 minuter i alla fall.
 
 
I veckan som varit har Malin och jag varit och plockat jordgubbar, testat en av hängmattorna som kommunen har satt upp på lite olika ställen i vår lilla stad och i måndags tog jag med mig lunchen upp till kanalen och åt den där. Det gäller att njuta av dom små sakerna som är så enkla att göra i vardagen men som betyder så mycket för välbefinnandet.
 
 
Hoppas ni alla får en fin midsommar och att ni klarar er från det värsta regnet.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej