Förra fredagen så for Sussi och jag iväg till Turkiet på min efterlängtade träningsresa, egentligen var det ju Helen och jag som skulle åka men pga olyckliga omständigheter så kunde hon inte följa med. Jag frågade då min fina vän Sussi som med kort varsel ställde upp och följde med, vilket jag är väldigt glad för. Vi åkte med Springtime Travel som hade Friskis & Svettisvecka.

Första kvällen när vi kom fram var det rundvisning på området så vi skulle hitta till var dom olika träningspassen är,

Och därefter presentation av ledarna.

Hotellet var otroligt stort med plats för 3000 gäster, hela hotellområdet var inhägnat med vakter vid grinden och vi hade all inclusive så det var bara att äta och dricka så mycket man ville (förutom importerad alkohol). Dom hade ett Turkiskt vin som var riktigt gott, jag har aldrig förut hört talas om turkiska viner.

Morgnarna började vi med stavgång utmed havet eller yoga innan det var dags för frukost.

Därefter fanns det massor av olika träningspass att välja mellan såsom kettlebell, olika nivåer på jympa, danspass, step, flex och mycket mera.

Sussi tränar balans.

Både frukost, lunch och middag stod det framdukat en helt otroligt buffé med allt man bara kan tänka sig och efter varje måltid även en hel tårt och kakbuffé som var svårt att motstå.

Vi passade på att njuta av det fina vädret och tog promenader utmed stranden,  det var bara sista dagen som det regnade precis hela dagen.

Mellan träningspassen passade vi på att gå ner till havet och ta ett dopp i dom härliga vågorna, det var fortfarande jätteskönt i vattnet. Det fanns även en pir där man kunde ligga och sola så man slapp all sand överallt.

På onsdagen var det dags för bergspasset där man fick välja mellan att gå/springa 5 km, 10 km, 12 km eller 15 km. Vi valde att gå 10 km men kände oss pigga i benen så vi joggade en del av sträckan.

I slutet av sträckan kom vi fram till the Green lake, som verkligen var en grön sjö och en fantastisk utsikt.

Efter bergspasset hade vi bokat Hamam som är ett Turkiskt spa.

Till att börja med fick man lägga sig på en marmorbrits där dom öste varmt vatten over oss, därefter blev man in löddrad och skrubbad över hela kroppen och därefter en timmes massage som var helt underbart efter all träning.

Självklart var vi också tvungna att besöka en marknad där man kunde köpa allt möjligt men mest var det plagiat på väskor och kläder på turkiskt vis fick man pruta på allt man skulle köpa, förutom ölen då.

En och annan drink slank förstås också ner.