Igår kväll blev jag medbjuden av Malin som jobbar på Lindahls konditori i Norrköping på en intressant föreläsning av Fredrik Paulun, Lindahls som ligger i city har börjat servera och sälja produkter ur hans sortiment. Lite enkelt kan man säga att Fredriks filosofi går ut på att äta riktig och näringsrik mat utan tillsatser och med nyttiga fetter och antioxidanter som finns i färgstark mat och undvika snabba kolhydrater såsom vitt mjöl och pasta, vitt ris och socker så mår vi bättre helt enkelt.
Om man äter efter hans filosofi så finns det även plats för att "fuska" ibland med godsaker.
 
 
Vi blev bjudna på en tallrik ur hans sortiment som bestod av lax, svart ris med feta, rödbetor, morötter och en dill majonäs och till det en juice på blåbär och akaciabär som är full med antioxidanter. Jag köpte även en receptbok av honom som hettte Isodieten.
 
 
 
Nu har jag en låång jobbarhelg framför mig men även en rolig sak i morgon kväll som jag berättar mer om i nästa inlägg.
 
/Kram Mia
 
 

Kommentera

Publiceras ej