Det var ett tag sen jag skrev här men dels fungerar bara internet ibland och dels vill man ju hålla på ute när det är så fint väder. Sista tiden har jag roat mig med att fixa i trädgården med Malins hjälp som har gjort iordning en del rabatter jättefint. Har även sått och planterat lite frön som senare ska ut i växthuset.
 
Jag har även försökt att hinna med att träna för vårruset som går nästa måndag så idag var Malin och jag och sprang på Mörknekärrsvägen där vi mötte en galen tjädertupp som Goodina och jag har stiftat bekantskap med tidigare men idag blev vi jagade med den efter oss en bra bit på vägen plus att åskan kom närmre och närmre så vi fick verkligen springa.
 
 
Jag håller även på att sätta igång hästen efter vilan och skadan hon fick och det känns att hon inte är riden på ett tag för hon är ganska stel och ovillig att röra på sig fortare än i skritt så det har mest blivit ridpass med mycket tempoväxlingar innan jag kan börja jobba henne lite mer.
 
Igår började jag också att måla och tapetsera om i vardagsrummet (eftersom jag inte har något annat att göra) så jag kan få hem en stor skänk som jag har står hemma hos mamma.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej