Oj vad tiden går fort har visst inte skrivit något på ett bra tag så det får bli en sammanfattning av dom senaste veckorna. Har fixat i ordning sommarhagen till hästarna och lilla Millan visste precis vart dom skulle och småsprang hel vägen dit så man knappt hinner med.
 
 
Förra helgen var det kalas för hela slanten då dels Bosse fyllde år och grannen fyllde 60 så henne uppvaktade vi med rosa bubbel och presentkort på blommor.
 
 
Häromdagen när jag var på promenad så plockade jag dessa fantastiska blommor som doftar så gott.
 
 
Jag lyckades även skrämma upp mamman till denna lilla krabat, men jag tog bara ett kort i farten och skyndade snabbt vidare för att inte störa dom.
 
 
På nationaldagen hade Maud och jag bestämt att vi skulle ut och vandra i Kolmårdsskogarna, och vi lyckades ju pricka in den varmaste dagen på hela året.
 
 
På vår väg så passerade vi en liten sjö som vi passade på att svalka oss i.
 
 
Efter att vi vandrat genom skog och på grusvägar så fortsatte vår vandring ner mot Bråvikens norra strand.
 
 
Där blev terrängen betydligt mer krävande med mycket mer kuperad terräng både i skog och över klippor, bitvis var det även väldigt steniga och ojämna stigar.
 
 
Efter ca 15 km vandring så rastade vi på ett berg med härlig utsikt över Bråviken in mot Norrköping.
 
 
Efter ytterligare några km så kom vi fram till bilen efter 6 timmars svettig och krävande vandring så det blev en bra förberedelse inför vår tur mot toppen på Kebnekaise.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej