Visst är det härligt med detta underbara väder och idag har jag varit ledig så på fm blev det lite trädgårdsfix innan jag åkte upp till sjön.
 
 
Jag har storstädat hela växthuset och nu har även tomaterna, chili, aubergin och physalis fått flytta in för nu ska det väl inte vara risk för nattfost längre.
 
 
När vi var i Polen förra helgen så hittade jag en kiwiplanta i mataffären precis vid vårat hotell, jag gav endast ca 10 skr för den så om den inte överlever vintern i Sverige så är det ju inte hela världen.
 
 
Baksidan av det fina vädret är ju att alla fina blommor blommar över alldeles för fort men just nu blommar Rodondendronen så fint här hemma.
 
 
Em tillbringade jag som sagt var uppe vid sjön där jag låg mer i vattnet än på stranden och det är nog drygt 20 grader i vattnet redan.
 
/Kram Mia
 
 
 
 

1 kommentarer

emma

31 May 2018 11:26

härligt att fixa i trädgården!

Kommentera

Publiceras ej