Sista dagen på vår resa så började vi med ett besök uppe på Signal Hill som ligger bredvid Taffelberget och Lions head.
 
 
Kattis och jag med det maffiga taffelberget i bakgrunden.
 
 
Lions Head som jag antar har fått namnet av att man med lite fantasi kan likna det vid ett lejonhuvud.
 
 
Det berömda Taffelberget med Kapstaden nedanför, vi bodde precis nedanför berget. Man kunde åka linbana upp på berget men den dagen vi hade tänkt att göra det så blåste det för mycket så linbanan var avstängd.
 
 
Efter att vi varit och tittat på den fantastiska utsikten så åkte vi ner till Waterfront som är ett hamnområde där man kan shoppa, äta, kolla på folk eller bara sitta och njuta.
 
 
 
Här var en som njöt av det fina vädret.
 
 
På kvällen var vi bjudna på "Braii" som är en grillfest. Även Sharon och Jonny som ägde det Gesthouset var med oss på kvällen
.
 
Min fina svägerska Kattis och jag.
 
 
Patric, Jonny och Krille stod för grillningen.
 
 
Vi bjöds på goda sallader, bröd och flera olika sorters kött och korvar av både nöt, vilt och antilopkött.
 
 
En mycket trevlig avslutning på en fantastik resa som kommer att vara ett minne för livet.
 

Det blev visst fyra delar istället för två om vår resa, men det finns ju så mycket att skriva om och för att det inte skulle bli för långa inlägg som ingen orkar läsa så fick det bli så här.
 
 
Ni har väl inte glömt att ställa om klocka till sommartid i natt, själv tillbringade jag natten på jobbet med en vaken natt så det var ganska skönt att få flytta fram klockan och hoppa över timmen mellan 2 och 3.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej