Igår var vi hembjudna till Malin på Thanksgiving middag, jag har aldrig firat den förut men det är en Amerikansk högtid och den firas som en tacksägelse efter skörden. Thanksgiving infaller fjärde torsdagen i November och i USA är det alltid dagen innan Black friday.
 
 
Den traditionella middagen är kalkon med sås, potatis och en speciell tranbärssylt vilket också var vad hon bjöd på.
 
 
Allting smakade jättebra men mest förtjust blev jag i den hemkokta tranbärssylten som var gudomligt god.
 
 
Tydligen ska man även bryta av "lyckobenet" på kalkonen och den som får den största biten får önska sig något och det var Sofie som vann.
 
 
En trevlig kväll som vi avslutade med sällskapsspelet "Hjälp" som jag inte hade spelat förut men som var ett kul frågespel.
 
 
Idag har jag börjat att julstäda och plockat fram lite adventssaker för jag jobbar hela veckan och på fredag åker Malin och jag till Stockholm och sen är det ju helt plötsligt första advent. Det här fina rådjuret köpte jag i onsdags när Sofie och jag var och shoppade.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej