Igår gjorde jag mitt sista arbetspass för det här året så nu är jag ledig i fyra dagar vilket inte är allt för vanligt om jag inte har semester. Har fixat lite hemma och varit och handlat till nyår då vi ska ha främmande, tog även en lång promenad över skogen och det är nästan så att det känns att ljuset börjar återvända.
 
 
På förmiddagen när jag skulle åka ner till stan så var det så vackta frostrosor på vindrutan.
 
 
Nu har även vår julklapp till oss själva som vi beställde på mellandagsrean kommit, nämligen en ny kaffemaskin då den gamla hade sagt upp sig, är mycket nöjd men den nya som brygger riktigt gott kaffe och här är det verkligen så att man får det man betalar för.
 
 
Idag tog jag fram mitt gamla silver och skulle putsa upp det men efter lite googlande (vad gjorde man innan Google fanns) så hittade jag ett tips som faktiskt fungerade. Man la besticken på aluminiumfolie i slasken och pudrade över bakpulver innan man hällde över kokande vatten.
 
 
 
Och ta da så här blankt och fint blev det efteråt.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej