Den här lediga helgen har varit minst sagt hektisk, i fredags tog Sofie och jag tåget upp till Stockholm för lite shopping och Hälsomässan som vi skulle besöka. Vi började med att gå till NK och se på deras fina julskyltning och den pampiga granen som hänger i taket inne i varuhuset, årets tema var sagor som barn har gjort.
 
 
 
 
Därefter så åkte vi ut till Mall of Skandinavia, eftersom det var Black Friday så kunde vi fynda både på Victoria Secret och en sminkbutik som heter Kiko, ingen av dom butikerna finns i Norrköping så det passade ju bra.
 
 
 Även på Mall of Skandinavia hade dom pyntat och gjort fint.
 
 
Därefter begav vi oss ut till Älvsjömässan där det var både Fitnessfestival och hälsomässa, vi kollade bl.a på Paolo Roberto som höll ett tufft tränings pass från sin bok om träning på 15 minuter, därefter lyssnade vi på en live inspelning av Träningspodden av min favorit författare Lofsan som tillsammans med Jessica Almenäs har skrivit Stora löparboken för kvinnor och nu har hon kommit ut med Stora styrketräningsboken för kvinnor som jag hoppas jag får i julklapp.
 
 
Igår var Bosse, Malin, Sofie och jag tillsammans med Maud, Milla och Lennart till Linköping där vi först knallade omkring i mysiga Gamla Linköping på deras julmarknad.
 
 
Efter det så åkte vi in till Linköping och åt lite på Espresso House där Malin arbetar innan det var invigning på torget av "Stad i ljus" som är en ljuspromenad där vi gick omkring och tittade på olika ljusinstallationer i staden..
 
 
Idag har jag firat in det nya kyrkoåret med ett besök i St Laurenti kyrka och julmarknad i vår egen mysiga stad.
 
 
Har även  pysslat och plockat fram lite stjärnor och ljusstakar här hemma och hängt upp nya gardiner så det har blivit adventsfint.
 
 
Nu har jag avslutat helgen med ett pass på Friskis & svettis så nu ska jag mysa ner mig i soffan tillsammans med Martin Beck, Bosse och Malin som är hemma.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej