I lördags kväll var det återigen dags att ge sig på Midnattsloppet fast denna gång i en annorlunda variant nämligen Midnattsloppet home edition 10 km, Sussi och jag hade tidigare rekat en bana i centrala Söderköping som vi planerat att springa. Vi fick även med oss en jobbarkompis Frida som valde att springa 5 km.
 
 
Jag var väldigt glad att vi valde att starta 21.30 då det svalnat av lite eftersom det var så otroligt varmt tidigare på dagen, men då var det helt underbart att springa. Första 5 kilometrarna gick kanon men efter det så började jag känna mig lite tung i benen och sista kilometern fick jag ganska ont i höger knä men överlag var jag jättenöjd med min insats då jag sprang på samma tid som på det riktiga loppet. Det var riktigt mysigt att springa runt i vår lilla stad i mörkret sent en lördagkväll och uppe vid kanalen var det musik och underhållning när vi sprang förbi, vilket det är i stort sett är runt hela det riktiga loppet som i vanliga fall går på Söder i Stockholm.
 
 
Efter loppet satt vi och hade det mysigt på en parkbänk utmed ån och åt vår picnic bestående av alkoholfri cider (vi skulle ju ta oss hem) goda smörgåsar och melon.
 
 
Nu har jag äntligen fått ett par lastbågar till min bil så att jag enkelt kan få med mig min bräda när jag ska ut och paddla utan att behöva pumpa upp den varje gång.
 
 
Var iväg och paddlade i Venasjön häromdagen, jag paddlade ut till en kobbe utan en massa folk som det är överallt och jättepraktiskt att kunna komma ut utan båt.
 
 
Nu har vi även fått in allt hö inför vintern och det var riktigt varmt att lassa hö härom kvällen men även det får man väl se som ett träningspass.
 
 
//Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej