idag har Maud och jag vandrat upp till Borgberget vid Ramunderberget.
 
 
Där finner man rester av en gammal borg, Ramunderborgen som är ett gravröse från bronsåldern.
 
 
Vi passerade även Ättestupan där dom enligt gamla sägner kastade ner gamlingar så man slapp ta hand om dom.
 
 
Efter ca 7 km vandring så stannade vi för att testa lite frystorkad mat, då vi ska upp på Kebnekaise i sommar så ville vi prova ut några olika smaker till dess.
 
 
Den här var helt ok men har fått tips om en pasta carbonara som ska vara riktigt god så jag ska beställa hem den och prova också.
 
 
I torsdags så sprang jag vårruset i Linköping för första gången, myckat trevligare och finare bana än i Norrköping (där jag ska springa nu på torsdag).
 
 
Malins tjejer från Nordic Wellnes höll i uppvärmningen.
 
 
Loppet gick i jättefin miljö utmed Stångån och bort till Tannerforsslussar där man efter ca halva sträckan sprang över ån och tog andra sidan tillbaka.
 
 
Är jätte nöjd med min tid på 32,13 men vill så gärna lyckas komma under tiden 30 min på 5 km.
 
 
Igår kväll var vi på en trevlig grillfest tillsammans med min mans jobbarkompisar, där vi blev bjudna på god mat. Fick även för första och troligtsvis enda gången i mitt liv även hålla i en äkta OS medalj som deras dotter vann när hon var med i damfotbollslaget i Rio 2016 då dom tog silver.
 
/Kram Mia
 
 

Kommentera

Publiceras ej