Vilken härlig helg vi har haft med riktig sommarvärme som har återvänt, jag har haft en bra helg där jag både har hunnit med jobb och att umgås med familjen. Igår tog jag en sväng i spåret vid SOK stugan innan jag åkte till jobbet.
Jag har ju ett fantastiskt jobb på så sätt att man ofta får åka på roliga utflykter och igår så var det bestämt att vi skulle till Stegeborgs slottsruin där vi gick en vandring med audioguide i den gamla ruinen där dessutom båda våra döttrar har haft sommarjobb. Det var den fantastiska uppläsaren Herman Lindkvist som man fick lyssna till i lurarna. Mycket intressant.
 
 
Utsikt från tornet. Idag fixade vi till en liten kräftskiva för familjen då vi inte hittade någon helg som passar inom rimlig tid så det fick bli en söndag. Efteråt så tog tjejerna och jag en sväng i skogen för att kolla efter lite svamp men det är fortfarande så torrt så det var inte mycket vi hittade. 
 
 
När vi kom tillbaka från skogen så spelade vi ett nytt spel som jag köpte nere i Ullared som heter 0-100. Imorgon är det dags för planeringsdag med jobbet så nu är det natti natti.
 
/Kram Mia
 
 

Kommentera

Publiceras ej