Oj, var tar denna sommar vägen? Vi är redan inne i augusti och det känns som sommaren bara har börjat.
 
 
I helgen hade Malin och jag en härlig dag ute i Arkösund med sol och bad. Vilken skillnad det är när man kommer ut i skärgården, mycket friskare luft och inte lika kvalmigt.
 
 
På kvällen var Malin, Sofie och jag och såg nya Lejonkungen och den var klart sevärd om man gillar Disneyfilmer.
 
 
Har även försökt att få till lite sim och löpträning inför Björsätter triathlon som går på lördag, jag kommer att köra i lag tillsammans med Sussis mamma så jag simmar och springer så cyklar hon.
 
 
Det har snart gått en vecka sen jag kom hem från min resa till Kebnekaise och har börjat att smälta alla intryck därifrån, måste nästan nypa mig i armen för att förstå att det vekligen var jag som stod där högst uppe på toppen av Sverige. Tyvärr så pratade dom i Nyhetsmorgon i morse om att pga klimatförändringarna så kommer nog nordtoppen förbli högst även i fortsättningen då den förra året mättes till 20 cm över sydtoppen som är en glaciär som snabbt smälter i värmen medans nordtoppen består av berg. Men men jag är nöjd med min insats även om jag inte varit på den 20 cm högre nordtoppen.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej