Så var jag åter hemkommen från en härlig träningsvecka i Portugal tillsmmans med Springtime travel.
 
 
Vi började dagarna med 5 km stavgång utmed den fina stranden på Algarvekusten innan det var dags för frukost medan solen gick upp och fiskarna var ute för att dra upp dagens fångst till restaurangerna utmed stranden.
 
 
Jag har ätit så mycket fantastiskt god fisk denna vecka, alldeles färsk och nyfångad, här en supergod tonfisk.
 
 
Därefter bjöds det på en mångd olika pass att välja mellan, med allt från utefys i buren till dans i olika former.
 
 
En dag utmanade jag mig själv i slutet på ett yogapass med att stå på huvudet vilket jag länge velat kunna men inte riktigt vågat. För övrigt vann jag även en Instagram tävling med just den här bilden och som pris fick jag en fin Craftväska.
 
 
Sussi och jag efter målgången i pricka tiden där det gäller att springa 2,5 km på stranden och komma så nära en tid som du i förväg gissat på att du ska springa på, själv var jag endast 38 sekunder snabbare än tiden jag trott att jag skulle springa på. Därefter var det after work på Restaurang Augostino där dom serverar världens godaste vita sangria.
 
 
Våra härliga ledare som kommer både från Friskis & svettis och Springtime här samlade på stranden.
 
 
På torsdagen var det dags för bergspasset uppe i den lilla bergsbyn Odeleide.
 
 
Vi valde att gå/springa 10 km uppe i bergen.
 
 
Det fanns många härliga tillfällen att hänga på stranden.
 
 
 
Sista kvällen med gänget så var vi några stycken som gick ut och åt på en restaurang i byn Monte Gordo.
 
 
Isabel och jag.
 
 
Vår väldigt speciella kypare som absolut inte förstod nägot utan bara skakade på huvudet åt oss.
 
 
Därefter mötte vi upp övriga gänget på diskotek Nox där vi dansade loss med våra moves som vi tränat på plankan i veckan.
 
 
Jag och mitt fina resesällskap Sussi.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej