I går så fick Maud och jag låna kajaker i Stegeborg av hennes son.
 
 
Vi paddlade ut en bit till ett ställe som hette Karlsholmen där vi tillbringade dagen med att bada (jag badade typ hela tiden för det var enda sättet att hålla en normal kroppstemperatur) och sola.
 
 
Det var nog säker upp emot 23-24 grader i vattnet så man kunde ligga i hur länge som helst.
 
 
Det är så fint ute i vår skärgård och än så länge har inte algblommningen nått in dit.
 
 
Det svåraste är när man ska i och ur kajaken när det kommer båtar hela tiden som ger svallvågor.
 
 
Men när man väl har kommit i gång så är det riktigt roligt att paddla om det inte blåser för mycket.
 
 
Vi avslutade dagen med en Cesarsallad och ett glas vitt vid Hamnkrogen i Stegeborg där även mina två tjejer har haft sina sommarjobb när dom gick i skolan.
 
 
Idag har jag varit ute vid Mem igen för det finns ju inte så mycket annat att hitta på än att bada och sola i värmen, mig gör det inget för jag älskart men det är lite otäckt med brandrisken och värmen som är jobbig för våra djur och äldre personer.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej