Vi åkte upp till Lidingö igår morse tillsammans med Sussis föräldrar för hennes mamma skulle ju också springa tilsammans med oss. Lite lunch och förberedelse innan det var dags att gå bort till starten.
 
 
Vi var ganska tidiga så det blev ganska lång väntan innan det var vår tur att starta. Sussi, Helen och jag innan start.
 
 
Jag kände att min uppladdning innan inte hade varit optimal, hade inte fått till alla pass som jag hade planerat innan men när jag väl började att springa så gick det så otroligt lätt så mina pass som jag fått till med intervaller och dylikt hade nog gjort nytta. Jag startade ganska lugnt och eftersom jag aldrig sprungit milen förut så var mitt mål att jogga dom första fem kilometrarna förutom i dom värsta backarna för att sedan ta det lugnare sista halvmilen och gå när jag inte orkade springa. Den planen höll ända in i mål förutom att det kändes så bra så jag sprang mer än jag hade planerat och gick i mål på tiden 1.19.30 vilket jag är jättenöjd med.
 
 
Även den fruktade Abborrbacken joggade jag delvis uppför och då var jag glad för mina pass med backträning innan.
 
 
I och med att jag fixade Lidingöloppet så är jag även klar med min tjejklassiker som har varit mitt stora mål sedan min vän Sussi för ca ett år sedan kläckte den jag tyckte helt idiotiska osannolika idén att vi skulle ge oss på 3 mil skidåkning, 10 mil cykling, 1 km simmning och 1 mil löpning. För fem år sedan hade jag nog aldrig ens kommit få idén att förska ens men med peppande familj och vänner så är jag i mål vilket jag är jätte stolt över att jag klarat trots vissa motgångar i form av sjukdom och oförutsedda händelser.
 
 
 
Det absolut jobbigaste och värsta var helt klart skidorna, delvis eftersom jag inte var riktigt frisk då, cyklingen var också ganska jobbig och även tråkig då Sussi var tvungen att bryta då. Den lättaste och även roligaste delen var ju självklart simmningen då jag tycker om att simma, även löpningen var helt ok eftersom det gick så lätt.
 
 
"Kom ihåg att man ångrar aldrig det man gjort,
utan man ångrar bara det man aldrig aldrig provade att göra"
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej