Här är mina nya slipade sportglasögon som jag beställde när jag var till Ullared i början av veckan.
 
 
Tog en sväng ut i skogen i det fina vädret innan det var dags att åka och jobba, som tur var så valde jag att ta svängen över gärdet hem istället för vägen för då kom jag fram på baksidan av huset där jag fick syn på en stackars hjort som trasslat in sig i stängslet. Som tur var så var det i sommarhagen så det fanns ingen el på staketet för tillfället, fick tag på grannbonden när jag förstod att det inte gick att få bort den levande så han kom direkt och sköt den så att den slapp lida.
 
 
I onsdags så var jag iväg och åkte skidor, det snöade när jag började men det övergick strax i något regnblandat och blåst så det var knappast någon njutning att åka men det blev i alla fall  knappt en mil innan jag gav upp. Lättare sagt än gjort att få ihop lite mil innan vasaloppet om vädret ska fortsätta så här, nu vill jag ha snö som ligger kvar ett tag.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej