Idag har jag gjort min plikt som svensk medborgare och varit och röstat, vilket jag hoppas att även du som läser det här har gjort. Tycker att det är lite speciellt att gå och rösta på valdagen och att man ska göra vad man kan för att påverka vårat samhälle i en bra riktning, självklart har alla rätt att lägga sin röst på vad man vill bara man är medveten om vad det kan innebära.
 
 
Igår var jag i Åtvidaberg och sprang ett lopp som heter Bysjöloppet.
 
 
Ett kul lopp som gick mestadels på löparspår i skogen, grusväg, lite asfalt och avslutades på löparbanan vid Bysjön.
 
 
Det var Sussi, hennes mamma och jag som var där och sprang tillsammans, kände mig pigg i kroppen och hade hoppats på en bra tid men när jag kom till backarna så var benen så tunga så tiden blev sådär. Man vill ju alltid förbättra sig men det är ju svårt att jämföra lopp då bansträckning och underlag ser så olika ut.
 
 
Dagen avslutade vi med att åka och hämta Kinamat som vi åt tillsammans med grannarna och därefter blev det lite kortspel.
 
 
Nu ska jag kolla på valvakan och se hur det går i dtta val.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej