Idag har jag för första gången gått en bit av Sörmlandsleden tillsammans med Malin, Sofie och Johan.
 
 
Vi började vandringen vid Stavsjö där vi först gick fel en bit men när vi sen hittade rätt så var det en fin vandring som gick utmed sjön Skiren.
 
 
Därfeter fortsatte leden in i skogen och över myrar som för tillfället var uttorkade.
 
 
Cirka halvvägs var vi åter inne på Östgötsk mark en sväng där vi även kom förbi en kyrkoruin.
 
 
Efter det så följde en bit ganska tråkig vandring på grusvägar som delvis gick paralellt med motorvägen innan vi kom tillbaka in i skogen igen.
 
 
Tyvärr fick Sofie skoskav och jag kände av mitt knä sedan cyklingen förra helgen så hon och jag stannade efter 13 km och väntade när vi kom fram till en grusväg medan dom andra gick ytterligar några kilometrar och hämtade bilen.
Nu har jag packat och fixat för imorgon bär det av till Motala igen för lite trevlig cykling utmed kanalen tillsammans med några vänner.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej