Igår var vi fyra "tjejer" som tog med våra cyklar på tåget till Motala för att där påbörja vår cykeltur tillbaka utmed Göta kanal.
 
 
Vädret den första dagen kunde ju ha varit liite bättre då vi har haft en och en halv månad utan regn, men men det var bara att sätta sig på cyklarna i regnet och börja trampa mot Borensberg där vi skulle sova på natten.
 
 
När vi var nästan framme så var det som att himmelen öppnade sig och när vi kom fram så var vi dyngsura in på bara kroppen.
 
 
Vi bodde på ett jättemysigt vandrarhem som hette Glasbruket och låg precis utmed kanalen, och det jag verkligen kan rekomendera om ni ska cykla utmed kanalen.
 
 
Mysig matsal med god frukost. Dom hade även ett eget litet husdjur som knallade omkring på gården.
 
 
Efter att vi fått av oss dom blöta kläderna så smakade det gott med en kopp varmt te och en smarrig räksmörgås samtidigt som vi planerade nästa dagstur.
 
 
Som tur var så hade dom en vedeldad bastu som låg så fint nere vid vattnet vi kunde sätta oss i och få upp värmen igen.
 
 
Ett dopp i Motala ström som rann förbi.
 
 
På kvällen när det klarnat upp så cyklade vi tillbaka in till Borensberg och åt mat på en pizzeria, på vägen cyklade vi förbi hotellet som är med i Göta kanalfilmerna men  tyvärr var inte det öppet annars hade vi tänkt och äta där.
 
 
Jag kunde tyvärr bara vara med en natt då det är jobbardag för mig i morgon, och så kände jag av mitt onda knä som jag fick när jag cyklade halvvättern förra helgen så det var nog lagom för mig att hoppa av efter 4,5 mil, men dom andra cyklade vidare en dag till.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej