I tisdags var jag på brandutbildning med mitt jobb och det är något som alla borde få göra kontinuerligt för det är så avgörande hur man agerar om branden är framme.
 
 
Kanske ska sadla om och bli brandman istället ;). Efter en teorilektion så fick vi lära oss hur man gör och sedan testa på att släcka en person där det har tagit eld i kläderna.
 
 
Därefter fick vi testa att släcka med olika sorters brandsläckare och även få lärdom om vilken släckare som ska användas till vilka bränder. Som avslutning fick vi gå in i rökiga rum och leta efter skadade personer som vi kunde rädda.
 
 
Igår var Malin och jag på bio och såg  "Ted, för kärlekens skull", filmen var absulut sevärd men väldigt realistisk om Ted Gärdestads tragiska livsöde.
 
 
Nu när vi äntligen har fått lite snö så har jag idag spårat upp ett skidspår på gärdet så jag kan åka där för i måndags så började min andra utmaning i ICA klassikern, nämligen att på 8 veckor göra 90 km på skidor, stakmaskin eller stavgång, till skillnad mot dom som åker det riktiga Vasaloppet och ska klara av det på en dag. Så nu har jag avverkat mina första 4 km på vägen mot "Mora" hoppas ni också njuter av att snön äntligen har kommit.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej