Igår var vi ett gäng som sprang ljusruset i centrala Norrköping som fick bli mitt sista lopp för i år. Räknade ut att det blivit 8 stycken olika lopp under året, Vätternrundan på cykel, vansbrosimmningen och resten löpning på olika distanser så sammanfattningsvis har det varit ett bra år som jag får vara nöjd med tycker jag.
 
 
Gunnel, Hanna, Sussi och jag vid uppvärmningen som leds av Friskis&svettis innan starten som äger rum vid värmekyrkan inne i det gamla industrilandskapet där det är så fint med alla ljusinstallationer.
 
 
Där startar även en ljuspromenad man kan gå fram till nyår då det är grand finale och tusentals personer befinner sig där på nyårsaftonskvällen.
 
 
Själva loppet går på stadens gator och alla springer i reflexvästar, en del har även dekorerat sig med ljusslingor. Ett mysigt lopp som har funnits några år och inte kostar något att delta i där det heller ej är någon tidtagning så jag hoppas det återkommer nästa år.
 
/Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej