I lördags åkte vi upp till min bror i Stockholm då han och jag för andra året i rad skulle springa Midnattsloppet tillsammans.
 
 
När vi kom dit så hade dom fixad bästa uppladdningsmaten bestående av två olika pastarätter, en vegetarisk med mozarella och en med svamp och oxfile som vi åt med god aptit innan det var dags att bege sig mot Zinkensdamms IP där starten går.
 
 
Patric och jag innan starten, pigga och peppade. I år startade vi i samma startgrupp så våran hejarklack (läs familjer) hade lite lättare att hålla reda på oss samt att man inte behövde känna sig så ensam i starten som jag gjorde förra året.
 
 
Starten är så maffig med alla tusentals taggade människor i olika åldrar, tjejer som killar i exakt samma tröjor. Musiken som dunkar ur högtalarna, allsången innan start "Just idag är jag stark" tillsammans med att man svär Midnattsloppseden.
 
 
Själva löpningen kändes riktigt bra, var lite orolig att onsdagens lopp skulle sitta kvar i benen men jag kände mig pigg och stark genom hela loppet, gick i några backar för att skona knät men det höll hela vägen i mål. Man får ju sådan energi av alla åskådare utmed banan och vid varje kilometer var det musik och uppträdande.
 
 
Jag sprang i mål på tiden 1.14.13, vilket jag är ganska nöjd med efter omständigheterna, nu när knät höll för milen så kommer jag att satsa på halva Lidingö som är 15 km, det blir i så fall mitt tredje delmoment i halvklassikern som jag har påbörjat.
 
 
Hoppas ni har haft en bra helg och sommar nu när dom flesta har börjat jobba igen och skolorna startar.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej