Inlägget innehåller reklam
 
Igår var Sussi och jag på en inspirationskväll inför Vätternrundan i Motala, där det var lite olika föreläsare och försäljare. En av föreläsarna var komikern Måns Möller som med stor inlevelse berättade om när han och tre till cyklade coast to coast över USA för att samla in pengar till barn med autism.
 
 
Det började med att hans egen son Viggo som har autism blev nekad att vara med i en skidskola då ledarna där inte hade någon kunskap om autism och hur dom skulle hantera det. Han startade då en insamlingsstiftelse som heter Viggofoundation för barn med diagnoser inom autismspektrum.
 
 
Måns hade inte själv någon som helst erfarenhet inom cykling när han gav sig på att cykla 400 mil tvärs över USA och förra året fortsatte dom sin resa med att ta rekord i att korsa Europa från Ryssland till Portugal och det var en nätt resa på 600 mil. Jag är så imponerad av hans vilja och drivkraft så här ser man att allt är möjligt om man bara har viljan. I detta perspektiv så verkar det ju vara en baggis att cykla dom 15 mil som jag har som mål på halvvättern.
 
 
Passade även på att handla på mig lite geleér inför vårens lopp då Enervit är sponsor av dom flesta stora arrangemang så är det bra att använda deras produkter så man vet att magen tål det.Inte kul att få problem med magen mitt under att lopp pga det.
 
 
I tisdags så missade jag ju träningen inför vårruset men då jag visste att passet skulle bestå av backintervaller så begav jag mig ut här hemma i en backe och körde själv sex varv upp och ner efter lite uppvärmning. Invigde även ett par nya skor som jag köpte i höstas men inta har använt än då mina gamla börjar bli slitna och ett par har jag inomhus på gymmet.
 
 
Ha det så skönt i den härliga vårsolen.
 
/Kram Mia
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej