(null)

Sitter på tåget hem från Malmö dit jag följde med Sofie som sällskap då hon skulle på en kurs med sitt jobb. 

(null)

Igår så roade jag mig med att gå på sightseeing på egen hand. Körsbärsträden och magnolian blommade redan så fint. 

(null)

Därefter besökte jag Malmö museer på slottet där dom hade lite olika utställningar bl a en om ’drömmen om Hollywood " där dom visade klänningar från 30 talet. 

(null)

I slottets källare hade dom en utställning om när det var fängelse där och det var inte så trevligt att knalla omkring där själv och det var knappt att jag hittade ut igen men efter att ha irrat omkring i källarens olika små prång som inte ledde någonstans så hittade jag till slut utgången. 

(null)

Var ju även tvungen att gå ner till Ribersborgsstranden "ribban" och kolla in dom maffiga fälttävlanshindren som står kvar sen det var EM där förra sommaren, och det var inga små hinder precis. 

(null)

(null)

På kvällen var Sofie och jag på pinchos och käkade och när vi var på väg tillbaka till hotellet så mötte vi dessa trevliga ekipage. 

(null)

Vi bodde på hotell st Jörgen som var fräscht och fint med trevlig personal. 

(null)

Idag tog jag en löprunda på 5 km i den mysiga pilsdammsparken som ligger mitt i centrala Malmö. 

(null)

Det här har hittills varit en intensiv vecka då Sofie och jag även var till Ullared i måndags och sen var vi bara hem och vände en sväng i måndags natt innan vi åkte ner till Malmö så nu ska det bli skönt att komma hem och packa upp det jag handlade i Ullared vilket jag inte hunnit med än. 

/kram Mia 

Kommentera

Publiceras ej