Igår fyllde vår fina vän Marie 50 år och bjöd på ett dignande bord med snittar och olika bakverk. Marie och hennes man Anders är gamla vänner till oss som vi umgicks mycket med när barnen var små men tyvärr blir det inte så ofta nu för tiden.
 
 
När jag kom hem därifrån efter att ha tryckt i mig alldeles för mycket godsaker så begav jag mig ut på den första ordentliga turen på min nya cykel, 2 mil i motvind blev det så idag har jag värsta träningsvärken i låren.
 
 
Idag har jag bakat cupcakes som jag tänkta ta med och överraska mina fina arbetskamrater med på vårt personalmöte i morgon.
 
 
CHOKLAD CUPCAKES MED NOUGATFROSTING!
 
Cup Cakes;
100 gram rumsvarmt smör
2 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver
1 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1/2 dl mjölk
 
Vispa smör och socker poröst, tillsätt äggen.
Sikta i dom torra varorna och rör om och tillsätt mjölken sist.
 
Nougatfrosting;
50 gr rumsvarmt smör
200 gram nougat
1,5 dl florsocker
150 gram philadelfiaost
 
Vispa ihop allt utom nougaten, smält den försiktigt och tillsätt den sist, dekorera efter tycke och smak.
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej