Jag tycker egentligen om hösten men det jag ogillar är alla förkylningar som kommer som ett brev på posten så fort skolorna börjar, och som jag nu har drabbats av. Har känt mig krasslig hela veckan men blev sämre i onsdags och låg i sängen hela torsdagen och fredagen men helgen har jag jobbat då jag kände mig bättre. Nej nu har jag gnällt färdigt och det har ju faktiskt hänt lite roliga saker också, i tisdags var jag med Helen till F & S då hon tränade på sitt nya gympapass och fast jag tog det lugnt då jag inte kände mig helt ok så var det ett roligt pass som vi kommer att få svettas till under hösten.
 
 
Igår hjälpte jag Sofie lite då hon flyttade till en ny större lägenhet plus att hon flyttade ihop med sin pojkvän Johan, dom har fått tag på en jättefin nästan nyrenoverad lägenhet som ligger ganska centralt i Norrköpöing.
 
 
Nu har vindruvorna i växthuset mognat och även tomaterna börjar bli röda, hoppas bara inte frosten kommer än för det är många som fortfarande är gröna.
 
 
Idag har jag varit med jobbet och kollat in gamla brandbilar och ambulanser som till och med drogs av hästar, på Brankårsmuseét i Simonstorp. Tänk var trevligt det måste ha varit att höra klappret från hovarna på stadens gator, men man fick nog inte vara allt för sjuk och bränderna hann nog brinna klart innan dom kom fram så vi har det nog ganska bra nu för tiden då man tänker efter.
 
 
Hoppas ni har klarat er från förkylningar, själv hoppas jag på ett snabbt tillfrisknande då jag skulle vilja springa Bysjöloppet i Åtvidaberg nästa helg.
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej