Igår var vi och firade min mamma som egentligen fyller år i morgon men eftersom dom flesta jobbar då så firade vi henne igår. Som vanligt hade Malin bakat tårtan och denna gången blev det en jättesmarrig rysk banantårta.
 
 
Innan vi åkte till mamma så var Sofie och jag ute i skogen och plockade trattkantareller som nu hade vuxit till sig i storlek sen förra helgen.
 
 
Det är ju så skönt att gå i skogen och plocka svamp men det är inte lika roligt att ta hand om den sen så gårdagskvällen roade jag mig med svamprensning.
 
 
Som jag skrev tidigare i veckan så blev jag bjuden på en så god kycklinggryta häromdagen som jag gjorde och bjöd Johan och Sofie på igår.
 

Den är superenkel att göra, man kokar först ihop kycklingfond, grädde, torkad basilika, soltorkade tomater, vitlök och lite chili sen steker man kycklinginnerfileér som man kryddar med salt och peppar innan man lägger i dom i såsen och låter det puttra ihop. Servera med färsk bandspagetti och grönsaker.
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej