Har tillbringat ännu en underbar vecka på den Portugisiska solkusten Algarve med att träna, äta och att umgås med en massa härliga träningsmänniskor samt ledare från Friskis&svettis och Springtime travel.
 
 
Vi började dagarna med att jogga eller stavgå på denna strand som på morgnarna ligger helt slät och öde efter tidvattnet som har spolat bort alla spår från dagen innan.
 
 
Därefter var det ett pass med morgonrörlighet på stranden innan det var dags för frukosten som smakade fantastiskt då.
 
 
Dom flesta dagarna blev det ett träningspass på förmiddagen och ett på eftermiddagen, här dansar Anna och jag loss på ett Fuegopass.
 
 
Under veckan har det hunnits med att testa en massa olika pass såsom Powe hour, löpning, Flex och Gympa.
 
 
Sussi och jag den dagen var vi uppe i bergen och vandrade/sprang bergspasset, 10 km i gassande solsken och ca 30 graders värme gjorde att jag fick variera mellan löpning och vandring.
 
 
Vi hade även en pricka tiden tävling då det gällde att springa 2 km i sanden på en tid som man själv hade bestämt men jag var alldeles för snabb och kom i mål ca 3 minuter före min utsatta tid. Här är Sussi, Anna och jag varma och svettiga efter målgång innan vi kastade oss i havet för lite svalka.
 
 
En dag så gick vi ca 4 km till byn Villa Real där en flod gränsar till Spanien, där tog vi en båt över till den Spanska sidan där det ligger en liten gullig by som heter Ayamonde
 

Här är jag och Sussi tillsammans med Isabell och Anna, två tjejer som vi träffat tidigare när vi varit i Portugal och som vi nu umgicks lite mer med.
 
 
Mitt på dagarna var det inga träningspass så då kunde man ägna sig åt att bada och sola, det var väldigt varmt att träna i denna värme som har legat runt 30 grader hela veckan så det gick åt att bada och fylla på med vätska och vätskeersättning mellan varven.
 
 
Några av alla härliga ledare som peppade och bjöd på sig själva och som även hade intressanta föreläsningar på kvällarna.
 
 
Lite tänkvärda ord att ta med sig.
 
 
Sista kvällen var vi ute och åt tillsammans med Anna och Isabell på en restaurang, visserligen med jättegod mat men med kypare som stressade runt och inte hade koll på någonting kändes det som.
 
 
Därefter bar det av till Diskoteket Nox för "sista natten med gänget" där vi dansade loss innan det dagen efter var dags att packa ihop sin saker och säga hej då till alla fina människor man mött och till Portugal för den här gången.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Under veckan har
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej