Såg ett inlägg på Instagram att dom första kantarellerna har börjat komma så jag tog en sväng i skogen idag efter jobbet och visst lyckades jag hitta lite, dom var inte så stora men lite mer regn och sol så sätter dom nog fart ordentligt.  Jag hittade även en jättefin ny ridstig som inte funnits förut, blev så glad för vi har så dåligt med ridvägar där vi bor. Jag tror att den kommit av att dom kört med maskiner vid avverkning så den måste jag testa nästa gång jag rider ut.
 
 
Älskar även den här årstiden när man bara kan gå ut i trädgården och plocka in färska blommor som fyller hela huset med dofter, dom här Pionerna luktar helt underbart.
 
 
Dom här små fina ljuslyktorna köpte jag av en tant uppe i bergen i Kroatien, dom är tillverkane av kalksten som kommer från ön Brac där vi bodde och tydligen ska Vita huset USA även bestå av kalksten därifrån. Tycker om när det finns en historia bakom souvernirer man köper.
 
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej