När jag var liten var det jättestort med midsommar hos oss man fick alltid en ny fin klänning och alla släktingar kom ut till vår stora tomt ute på Sidus där det var firande i två dagar med dans kring stången, dans på kvällen till orkester och dagen efter var det flaggtåg genom byn som avslutades med uppträndande av alla oss barn som bodde där. Man fick även vara uppe i den ljusa sommarnatten hur länge man ville på kvällen och konstigt nog var det alltid fint väder (som jag minns det i alla fall). Nu för tiden känns det inte lika viktigt men lite traditioner vill man ju behålla.
 
 
Idag har jag varit till Lundby och plockat dom första jordgubbarna för i år och dom var så söta och goda (man måste ju provsmaka när man plockar).
 
 
Nu har vi avklarat den traditionella sillunchen och jag har bundit en blomsterkrans till håret som jag ska ha ikväll när vi ska hem till våra vänner Tomas och Sussi.
 
 
Ha en fin midsommar och var rädda om er.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej