Kom hem i går efter en lugn och avslappnad vecka i det vackra Kroatien tillsammans med familjen.

Vi bodde i en bungalow med utsikt över havet på Waterman som är ett stort resort i Supetar på ön Brac som ligger strax utanför Split.

Brac är en ö där det inte finns jättemycket att göra mer än att sola och bada men vi hyrde en liten bil i några dagar så vi kunde ta oss över bergen till södra sidan utav ön.

Där ligger den berömda stranden Slatnirat som är en spets ut i havet med sol och bad på ena sidan och vattensporter på den andra sidan. Visst hade dom en fiffig parkering vid stranden så att bilen fick lite skugga.

Vattnet i Kroatien är helt otroligt fint men tyvärr består stränderna utav stenar som inte är jätteskönt att gå barfota på.

Jag har länge velat testa på SUP "stand upp paddling" så Malin och jag bestämde oss för att hyra var sin bräda för att prova.

Efter lite instruktioner så började vi sittandes eftersom det var mycket sten invid kanten så man inte skulle slå sig om man ramlade i.

Var lite läskigt först när man skulle ställa sig upp men det gick bra och ingen av oss behövde bada ofrivilligt, först kändes det riktigt vingligt men efter en stund gick det riktigt bra.

På kvällen besökte vi The Roof Top Bar, måste ju testa deras Pina colada.

Sofie och jag.

På onsdagen åkte vi ut med en dykbåt för att Bosse och Sofie skulle dyka vilken var hennes födelsedagspresent till honom.

Det var en kille från Polen som hade dykfirman Fun divin club där även instruktören kom ifrån.

Tyvärr kunde inte Bosse fullfölja dyket då han fick så ont i sitt ena örat men Sofie som har dykcertfikat som hon tog i Thailand fick dyka tillsammans med instuktören.

På em tog vi färjan in till Split som är en av Kroatiens större städer.

Där knallade vi omkring i dom gamla delarna som med sina små pittoreska gränder påminner ganska mycket om Gamla stan i Stockholm.

Den gamla delen domineras till största delen av Diocletianus palats med sitt höga klocktorn som man även kunde gå upp i om man velat.

Efter att ha knallat omkring ganska länge i värmen och var vi ganska trötta i benen så satte vi oss för att vila och äta vid den fina strandpromenaden innan vi tog båten tillbaka till Brac.

På vårt hotellområde fanns en hinderbana ute i vattnet som Malin och jag efter lite övervägande var tvugna att testa.

Det såg så lätt ut på håll men det var lättare sagt än gjort för allt var snorhalt när man blev våt och man kände sig lika smidig som en flodhäst, ha ha.

Sista kvällen firade vi Bosse som fyllde år när vi var där nere och vilket också var andledningen till att vi åkte iväg.

Vi åt och drack gott på en mysig restaurang vid havet.

Oj det blev visst ett långt inlägg