Ända sedan jag genomförde tjejklassikern förra året har jag velat ha en ny utmaning att träna till och har även läst lite om trialton och nu går det ett trialton som även är för motionärer i en grannby som heter Björsätter den 5 augusti så det har jag och min vän Sussi tänkt att vi ska anmäla oss till. Ett trialton bestär av simmning, cykling och löpning som man utför i en följd direkt efter varandra så det är samma grenar som i tjejklassikern förutom skidorna. I Björsätter trialton är det 380 m simmning, 18 km cykling och 4,2 km löpning som gäller så det är ju inte jättelånga distanser men det räcker nog till när man inte får vila emellan.
 
 
Idag har vi varit bjudna till Åsa och Micke i Svärtinge på lite födelsedagsfirande där blev vi bjudna på god mat och till efterrätt Anders specialitet chokladfontän med tillbehör, bilden är från ett tidigare tillfälle för tyvärr ville inte fontänen fungera riktigt som den skulle.
 
 
När vi kom hem tog jag en joggingtur på 5 km då jag även passade på att springa förbi hästarna i stora sommarhagen och titta till dom, försökte även att fota dom men dom är totalt hopplösa att få med på samma bild.
 
 
Då är det lättare med Millan som snällt står still medan man fotar.
 
 
/Kram Mia
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej