Oj vilken vecka det här har varit, idag är första gången jag slår upp datorn på hela veckan. Det började i måndags med att Sussi, Hella och jag åkte ner till Ullared där vi tillbringade ett par dagar med att shoppa, umgås, äta och roa oss. Första kvällen när vi kom ner så åkte vi och köpte pizza på Pizza house (kan verkligen rekomendera denna pizzeria om ni är i Ullared) som vi åt på altanen till vår lilla stuga.
 
 
Åter hemkommen så gick torsdagen åt att packa upp, tvätta, städa, handla och fixa inför kvällen då vi skulle ha gäster. Hann även med ett träningspass på cykeln som jag avslutade med att simma lite i Klarsjön.
 
 
På kvällen hade vi bjudit hem lite släkt och vänner så blev det grillning och sen satt vi och pratade till sena kvällen, det blir inte att vi träffas så ofta nu för tiden så det finns alltid en massa att prata om.
 
 
Eva och Frasse skulle stanna ett par nätter så i fredags förmiddag tog vi en åktur i deras nya fina Camaro som dom kom i.
 
 
Vi tog en tur ner till Smultronstället och åt glass(för andra gången den här veckan).
 
 
Jag valde den här gången en glass som hette Norrlandsguld som bestod av en pannkaka med vaniljglass, hjortronsylt och grädde.
 
 
Efteråt kände Eva och jag att vi ville röra lite på oss efter all glass som vi tryckt i oss så vi tog den nya fina trappan upp på Ramunderberget, Eva räknade till att det var 316 steg upp till utsiktsplatsen.
 
 
Eva är lite sugen på att köpa en SUP-bräda så därefter åkte vi upp till sjön så hon fick prova min bräda och det gick galant så vi fär väl se om hon skaffar en egen. På kvällen var vi lata och åkte ner till Å.cafét och åt middag istället för att laga mat hemma.
 
 
En härlig kväll uppe vid kanalen.
 
 
Igår kväll var vi bjudna till våra vänner Leif och Helén på lite födelsedagsfirande då båda har fyllt år och idag har jag bara tagit det lugnt, på eftermiddagen var jag uppe till sjön och paddlade och när jag tröttnat på det så la jag mig på brädan och guppade runt i sjön och solade. Nu har jag avslutat den här veckan med en härlig tur i skogen på hästen förutom alla blinningar som hon var riktigt irriterad på.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej