Igår började jag semestern med att stå på loppis tillsammans med Sofie, vi hade rensat ut lite saker hemma som vi inte tyckte att vi behövde mer och det gick faktiskt över förvänta, vi blev av med det mesta av det vi hade med oss och resterande får gå till återvinningen och Lettland.
 
 
Därefter körde vi in allt vårat hö så nu ligger det i tryggt förvar på höskullen så hästarna har något att äta när vintern kommer, det är alltid lika skönt när höet är inne.
 
 
När vi var klara med höet så hade jag ingen lust att laga mat så Bosse och jag åkte ner till Å-cafet och åt, Bosse tog deras planka och jag åt fläskfilé.
 
 
Därefter tog vi en promenad uppe vid kanalen och kollade in alla fina båtar, lika mysigt som det är däruppe fina sommarkvällar lika ödsligt och folktomt är det en kall vinterkväll.
 
 
Idag har Malin, Sofie och jag varit på Smultronstället och ätit glass, ett måste minst en gång per år och idag var den gången.
 
 
Själv åt jag en glass som hette Wienernougat som bestod av hallon, nougat och vaniljglass med vispgrädde, jättesmarrig.
 
 
Nu hoppas jag att det inte är så varmt längre då jag har tänkt att ta en joggingrunda och sen även packa klart inför i morgon när jag åker till Ullared med bästa brudarna Sussi och Hella.
 
/Kram Mia
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej