Tänk att det ligger ett helt nytt år framför oss som ett oskrivet blad som bara väntar på att få fyllas med en massa nya skojsigheter. Hur är det? Gav ni några nyårslöften? Själv ger jag inga speciella nyårslöften men däremot brukar jag försöka sätta upp lite nya mål inför ett nytt år.
 
Bild lånad från;produktivitetsbloggen
 
Det finns något som kallas för SMARTa mål och det står för;
S - Specifikt, d.v.s att det ska vara något speciellt inte bara t.ex att börja träna utan jag vill kunna springa x km.
M - Mätbart, det betyder att du inte bara ska springa utan bestämma x antal km.
A - Acepterat, du ska göra det för din skull och inte för någon annan.
R - Realistiskt, det ska vara möjligt att genomföra, har du aldrig sprungit så är det kanske inte ett maraton som ska vara målet utan kanske 5 km.
T - Tidsbestämt, bestäm när du ska kunna springa 5 km och gör upp en plan för det.
 
Jag har inte satt upp några specifika mål för 2017 än men däremot har jag flera roliga saker som redan är bokade, en resa till Teneriffa i mars och en till Kroatien i juni när Bosse fyller år. Sen ska vi på Peter och Bruno on tour i februari som Bosse fick biljetter till av mig i julklapp.
 
 
Hoppas ni hade en tevlig nyårsafton, själv hade jag en jättemysig kväll som bestod av nyårspromenad i Norrköping, fyrverkerier, god mat och lekar tilsammans med ungdomarna på mitt jobb.
 
/Kram Mia
 

Kommentera

Publiceras ej