Den här veckan har dom haft ett erbjudande om gratis kroppsscanning på mitt gym som är Factory&Fitness i Norrköping, så igår var jag där för att göra en scanning, man fick stå på en platta som sakta snurrar runt samtidigt som den läser av kroppen och därefter fick man ett inlogg så man själv kan gå in och läsa av resultatet av scanningen.
 
 
Något är det som inte stämmer, jag fick fram bilder och alla mått men muskelmassan och fett procenten står det bara noll på så jag ska åka in dit i morgon som är sista dagen om jag skulle behöva göra om scanningen. Men den här urtjusiga bilden fick jag i alla fall fram. Ha ha.
 

Igår var jag även till Linköping med några arbetskamrater från våra olika verksamheter för att lyssna på en föreläsning om Tourettes syndrom som vi blev erbjudna att gå på, vi var först och åt på en jättemysig grekisk restaurang som heter Olympia.
 
 
 
Därefter var vi och lyssnade på föreläsningen som hölls av Pelle Sandstrack även kallad mr Tourette.
 
 En fantastisk föreläsning av en helt otrolig föreläsare och författare, i tre och en halv timme for han omkring på scenen och agerade utan vare sig manus, bildspel eller dyl. Han berättade om sin resa här i livet från att han föddes i Nordnorge till att vara uteliggare i Oslo för att sedan hamna i Sverige där han fick sin diagnos "tourette och tvångssyndrom". Det var även i Sverige han träffade på några personer inom vården som aldrig gav upp kampen och trodde på honom och idag lever han ett så normalt liv som han "vill" leva.
 
 
Sofie och jag genomsvettiga efter ett härligt Zumba pass med Cissi i tisdags.
 
 
 /Kram Mia

Kommentera

Publiceras ej