Igår hade vi "junta" hemma hos Maud där vi först blev bjudna på lite glöggmingel, med diverse smått och gott.
 
 
 Därefter bagav vi oss ut i Norrköpings industriområde där dom varje år har en ljuspromenad i December som avslutas på nyårsafton då det samlas tusentals personer och går den tillsammans, där finns olika ljusinstallationer runt omkring strömmen.
 
 
Lite vackra färger lyste upp spången över strömmen.
 
 
Värmekyrkan med sina adventsljus på taket som tänds ett efter ett fram till jul.
 
 
Hela gänget framför den vackra upplysta kastanjen.
 
 
Här är jag "in the circle of life" som den här installationen heter. Därefter gick vi tillbaka hem till Maud där vi blev bjudna på en god middag.
 
 
Idag har jag plockat fram mina stavar för första gången på jättelänge men förhoppningsvis kommer det snart snö så att man kan åka skidor igen därmed är det är väl dags att träna upp stakmusklerna och tekniken igen. Har även varit inne i stan tillsammans med Sofie och fixat dom sista julklapparna. Nu ska jag se vem som vinner finalen i Idol, vet inte ens vem jag hejar på då jag inte har sett så många avsnitt den här hösten.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej