Idag har det varit full fart här hemma hela dagen med dom sista bestyren, tjejerna och jag har gjort julgodis. Vi gjorde marsipan, knäck och Malin hade hittat ett recept på Toffife liknande som man kan köpa och dom  blev jättegoda och smakade verkligen precis lika dant som dom köpta. Knäcken blev även den alldeles perfekt så allt blev lyckat. Malin har bakat ut dom sista pepparkakorna som Sofie garnerade, Bosse har griljerat skinkan och jag har kokat gröt.
 
 
Vi har också fixat granen, den jag hade huggit var lite för vid och tog upp halva vardagsrummet när den kom in så den fick flytta ut på altanen och vi fick hämta en ny som var lite mindre. Men nu är den färdigklädd och klar.
 
 
Vi har nu haft uppesittarkväll och ätit tomtegröt med skinksmörgås och spelat Bingolotto, tyvärr blev det inga storvinster men en ny lott och 100 kr vann vi.
 
 
Så nu tror jag att allt är klart inför dopparedagen i morgon så att jag kan gå och lägga mig nu.
 
/Kram Mia
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej